Prowadzenie własnego sklepu internetowego staje się coraz bardziej popularnym źródłem dochodów osób rozpoczynających działalność gospodarczą....WIĘCEJ...

Prowadzenie własnego sklepu internetowego staje się coraz bardziej popularnym źródłem dochodów osób rozpoczynających działalność gospodarczą. Sklep internetowy może pełnić także funkcję uzupełniającą tradycyjnej placówki handlowej, co w jeszcze szybszy sposób przekłada się na konkretne pieniądze, albowiem nie trzeba już wybierać asortymentu, ponieważ sprzedaje się głównie albo nawet dokładnie to, co dotychczas. Ponadto, mając już pewną pozycję na rynku, kupujący wiedzą już, kim jest dany handlowiec i nie ma potrzeby budowania bazy klientów od początku. Nie trzeba się martwić także o magazyn, bo z pewnością już się go posiada. Jedyną rzeczą, na jaką trzeba zwrócić szczególną uwagę – zarówno w przypadku, gdy dopiero otwieramy nasz biznes, jak i gdy rozszerzamy naszą działalność o sklep internetowy – jest odpowiednie rozreklamowanie takiej formy sprzedaży, m.in. poprzez pozycjonowanie w sieci, reklamę w Google (linki sponsorowane), porównywarki cen. Rynek sklepów internetowych w naszym kraju rozwija się naprawdę dynamicznie. Już co szósty użytkownik wybiera właśnie sklepy internetowe spośród wszystkich form zakupów przez Internet. Przeprowadzane systematycznie badania potwierdzają, iż rokrocznie wartość sprzedaży internetowej stale wzrasta. Coraz mniej ludzie boją się kupować w ten sposób, albowiem poziom zabezpieczeń jest tak wysoki, że nie wiąże się już to praktycznie z żadnym ryzykiem. Lider w badaniach internetowych, firma Gemius, dowodzi, iż prawie wszyscy korzystający z komputera słyszeli o sklepach internetowych, z czego dwóch na trzech choć raz dokonało transakcji drogą elektroniczną. Co więcej, blisko 1/4 użytkowników robi zakupy w sklepach internetowych nie rzadziej niż raz w miesiącu(!) Większość internautów decydujących się na zakupy w ogólnoświatowej sieci komputerowej to młodzi mężczyźni, aczkolwiek zainteresowanie transakcjami internetowymi u kobiet w podobnym wieku systematycznie rośnie. Prowadzenie własnego sklepu internetowego w dzisiejszych czasach to zadanie bardzo proste, nie wymagające ani znajomości zaawansowanych technologii informatycznych, ani nakładów finansowych ponoszonych na magazynowanie i utrzymanie tradycyjnej placówki handlowej. Aby założyć profesjonalny sklep internetowy i rozpocząć własny biznes w Internecie, w gruncie rzeczy wystarczy jednorazowy koszt zakupu programu sklepu internetowego (tudzież dostępnego w postaci abonamentowej) i ewentualnie jego graficznego spersonalizowania. Warto w tym miejscu nadmienić, iż na rynku dostępnych jest wiele firm oferującychoprogramowanie sklepów internetowych, jednak zaledwie kilka z nich przygotowało dla klientów odpowiednie narzędzia i funkcje pozwalające na sprawne zarządzanie procesem sprzedaży w Internecie. Unia Europejska czy urzędy pracy coraz częściej przekazują swoje dotacje oraz wsparcie finansowe na otwarcie i prowadzenie sklepów internetowych, a więc warto wykorzystać tę niezwykłą szansę i pomyśleć, jak z tego tortu ukroić kawałek dla siebie...